Εκπαιδευτική επίσκεψη : Δημόσια Βιβλιοθήκη Λάρισας «Κων. Κούμας»- Δημοτικό Ωδείο Λάρισας- Μετεωρολογική Υπηρεσία 110 Π.Μ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζαρμπάνη Μαρία Μαρούδα Θεονίτσα,
Στις 10 Φεβρουαρίου 2015 επισκεφτήκαμε αρχικά τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Λάρισας « Κων. Κούμας» όπου τα παιδιά μαζί με τις υπεύθυνες της βιβλιοθήκης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά «Συλλέγω εμπειρίες» και αφορούσε εκπαιδευτικές δράσεις γνωριμίας με την όπερα και τη λυρική σκηνή στα πλαίσια του προγράμματος «Ταξίδι προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)»
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Ωδείο Λάρισας όπου μας έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση ο διευθυντής του Δ.Ω.Λ. κ. Α. Αλεξίου. Εκεί τα παιδιά γνώρισαν όχι μόνο το χώρο του δημοτικού Ωδείου αλλά ήρθαν και σε άμεση επαφή με πολλά μουσικά όργανα .
Τέλος είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση στο χώρο της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας στην 110 Πτέρυγα Μάχης , όπου μας εξήγησαν πώς γίνονται οι μετεωρολογικές παρατηρήσεις και εξειδικευμένες προγνώσεις, προγνώσεις θαλασσών, καθώς και αεροναυτικές προγνώσεις. Μας παρουσίασαν και μας εξήγησαν πώς λειτουργούν τα διάφορα όργανα που χρησιμοποιούν για την πρόγνωση του καιρού και τις μετρήσεις των μετεωρολογικών φαινομένων.. Ήταν μια πραγματικά ενδιαφέρουσα εμπειρία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗ Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Η γνώση φέρνει δύναμη, και οι ιδέες παίρνουν σάρκα και οστά, όταν υπάρχει υπομονή και μεράκι .Καθώς φέτος στο σχολείο μας εφαρμόζεται το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΕΑΕΠ αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε πρόγραμμα για τη διατροφή στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης. Η ΕΖ θεωρείται πλέον ειδικό υποχρεωτικό μάθημα που εντάσσεται στην πρωινή ζώνη.
Αποφασίσαμε λοιπόν τα τμήματα Β2 ΚΑΙ Β1 του 19ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας να οργανώσουμε ομάδες, να μαζέψουμε πληροφορίες .Το πρόγραμμα έχει ως εισαγωγή ένα power point σχετικό με τη διατροφή. Περιλαμβάνει επιλογή από τους μαθητές έργων μεγάλων ζωγράφων από ψηφιακά μουσεία, όπως τον Πωλ Σεζάν, Ανρι Ματίς, Πάμπλο Πικάσο, Ζαν Ρενουάρ, Κλώντ Μονέ, Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Πωλ Γκογκέν, Νικόλαος Γύζης, Νικηφόρος Λύτρας, Θεόφιλος. Μέσα από τα έργα τους διαπιστώνουμε πως οι μεγάλοι ζωγράφοι έχουν ως θέμα τους τη νεκρή φύση , γιατί η διατροφή απασχολεί εκατομμύρια ανθρώπους σ? όλον τον πλανήτη δια μεσου των αιώνων.
Καλύψαμε όλο το φάσμα των ενοτήτων διαθεματικά.
Η διαθεματικότητα βοηθάει στη διδασκαλία και στη μάθηση, γιατί δίνει τη δυνατότητα της εξέτασης μιας έννοιας κάτω από πολλές οπτικές γωνίες, από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα τα οποία παύουν να λειτουργούν απομονωμένα και αποσπασματικά στη συνείδησή του , με αποτέλεσμα τη βαθύτερη κατανόησή της.
ΟΙ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Είναι αναγκαίο τα παιδιά από μικρή ηλικία να ξεχωρίζουν τα τρόφιμα σε υγιεινά και μη, να προστατεύονται από τη διαφήμιση και να μάθουν τα οφέλη που έχει η υγιεινή διατροφή για τον οργανισμό μας. Οι στόχοι του προγράμματος βοήθησαν τους μαθητές να γνωρίσουν το θέμα της υγιεινής διατροφής πολυδιάστατα.
Αφού χώρισαν τα τρόφιμα σε κατηγορίες, φτιάξαμε όλοι μαζί στο εργαστήριο πληροφορικής ένα power point για τις ομάδες των τροφίμων και την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.
Μέσα από τα βιβλία τα παιδιά ανακάλυψαν πως η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή είναι η πιο υγιεινή και λιτή διατροφή γιατί βασίζεται στα λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο, ψάρια και προσφέρει μακροζωΐα, υγεία και ομορφιά.
Τα φύλλα εργασίας βοηθούν τα παιδιά να εμπεδώσουν τα γνωστικά αντικείμενα στα αντίστοιχα πεδία.Tα έργα των παιδιών στα εικαστικά όσον αφορά τη διατροφική πυραμίδα, τη διατροφική αλυσίδα φανερώνουν πως τα παιδιά είχαν και τη διάθεση και τις ικανότητες για να δημιουργήσουν.Tα παιδιά επέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο και μεράκι με τις κατασκευές στο προμαγειρεμένο φαγητό και σ? άλλους τομείς της διατροφής καθώς επίσης και στην ιστορία διαθεματικά. Όλες αυτές οι βιωματικές προσεγγίσεις έγιναν μέσα σε μια ευχάριστη σχολική ατμόσφαιρα , ομαδοσυνεργατικά στα πλαίσια της ερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης.
Κάθε αντικείμενο διδασκαλίας είναι απαραίτητο να συνοδεύεται και με φύλλα εργασίας στον υπολογιστή, καθώς οι ΤΠΕ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Λόγω του νεαρού της ηλικίας των παιδιών δεν θεωρήσαμε απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε πολλά λογισμικά πέρα από το Kindspiration(εννοιολογικής χαρτογράφησης) και το RNA(εικαστικά).
Μαζί βρήκαμε videο στο διαδίκτυο για να συνδέσουμε τα αντικείμενα διδασκαλίας με πρόσφατα ντοκουμέντα για το πολυσυζητημένο θέμα της διατροφής. «ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ», «Ο ΦΟΥΡΝΟΣ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΩΝ», «ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ» , «ΤΡΩΜΕ ΨΕΜΑΤΑ» «ΠΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΑ ΠΙΑΤΑ ΤΗΣ ΩΡΑΣ» είναι τα video που βρήκαν οι μικροί μαθητές ψάχνοντας στο διαδίκτυο με τη βοήθεια μου.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Εκπαιδευτική επίσκεψη : Μουσείο Εθνικής Αντίστασης (Παλιές Φυλακές Λάρισας)-
ΟΚΑΝΑ-ΟΣΕ
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαρούδα Θεονίτσα, ΖαρμπάνηΜαρία
Στις 16 Δεκεμβρίου 2014 επισκεφτήκαμε αρχικά το μουσείο Εθνικής Αντίστασης που λειτουργεί σε ένα διατηρητέο κτίσμα του 18ου αιώνα που χρησιμοποιήθηκε αρχικά σαν πυριτιδαποθήκη και αργότερα σαν χώρος φυλάκισης των αγωνιστών. Η έκθεση περιλαμβάνει όπλα και άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν από τον ελληνικό Στρατό κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και που μετά , στα χέρια των αγωνιστών, υπηρέτησαν τις ανάγκες της Εθνικής Αντίστασης .Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε από τον υπεύθυνο του μουσείου κο Μπάρμπα.
Στη συνέχεια στον ΟΚΑΝΑ με την πολύτιμη βοήθεια των υπευθύνων φτιάξαμε χριστουγεννιάτικο στολίδι και γράψαμε ευχές για τα παιδιά όλου του κόσμου.
Τέλος είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση από τον πρόεδρο του συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Λάρισας κο Γιάννη Πολυμέρου και τον κο Κιό στον χώρο του ΟΣΕ . Επισκεφτήκαμε και συνομιλήσαμε με τη σταθμάρχη , είδαμε παλιά τρένα, μας εντυπωσίασε το κέντρο ηλεκτρονικού ελέγχου των γραμμών και δρομολογίων. Τέλος καταλήξαμε στο χώρο του μουσείο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Λάρισας όπου παρατηρήσαμε και θαυμάσαμε αντικείμενα από όλη την πορεία της ιστορίας των Σιδηροδρόμων.
Στις εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου Στεφανοβικείου Ν. Μαγνησίας
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αγγελάκης Γιώργος, ΖαρμπάνηΜαρία , Μαρούδα Θεονίτσα , Πατσιώλης Ιωάννης, Παπαγιαννοπούλου Αθηνά
Στις 10 Οκτωβρίου 2014 οι μαθητές των Ε΄ και Στ τάξεων του σχολείου μας επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου Στεφανοβικείου του Ν . Μαγνησίας.
Η Μονάδα είναι το 307 Τεχνικό Συγκρότημα Υποστήριξης Αεροπορικού Υλικού (307 ΤΣΥΑΥ), είναι Μονάδα Στρατού Ξηράς και έχει ως αποστολή την συντήρηση όλων των ελικοπτέρων που διαθέτει ο Ελληνικός Στρατός.
Οι μαθητές είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά τα ελικόπτερα UH-1 (χιούι), AH ? 64 A και AH ? 64 D (Απάτσι Α μοντέλο και D μοντέλο) καθώς και τα εκπαιδευτικά διθέσια και να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργία τους και την χρήση του καθενός. Αποχαιρετώντας μας, μάς προσέφεραν αναψυκτικά και κεράσματα.
Η επίσκεψη χαρακτηρίστηκε από τους δασκάλους και από τους ίδιους τους μαθητές ιδιαίτερα πετυχημένη. Ήταν μια πραγματικά εντυπωσιακή εμπειρία.
Να ευχαριστήσουμε όλο το δυναμικό της Μονάδας για την άρτια ξενάγηση, τη λεπτομερή και ακούραστη ενημέρωσή μας , την ευγένεια και την υπομονή τους και ιδιαίτερα τον Αν/χη Μπάρμπα Απόστολο για την φροντίδα και οργάνωση της όλης εκπαιδευτικής επίσκεψης μας.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την Λίμνη Κάρλα ή λίμνη Βοιβηίδα (παλαιότερα) η οποία αποξηράνθηκε το 1962 . Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα της περιοχής ήταν μεγαλύτερες από το όφελος που προσέφερε η αποξήρανσή της. Έτσι, σήμερα γίνεται προσπάθεια για αναδημιουργία της λίμνης, που θα έχει μέγεθος 38.000 στρέμματα.
Τέλος επισκεφτήκαμε για?χαλάρωση και παιχνίδι την πλατεία του Στεφανοβικείου.
Με αφορμή τη Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με θεματικό άξονα <Ρατσισμός και Διαφορετικότητα -όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι> στο σχολείο μας στις 13/10/2014 πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από εκδηλώσεις. Τα παιδιά ολων των τάξεων συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες - παιχνίδια, παρακολούθησαν σχετικά video και ταινίες , δημιουργήσαν πανώ και αφίσες συζήτησαν για τις έννοιες της βίας του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού.