Τυροκομείο «Τέμπη» - Οινοποιείο Ντούγκος
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζαρμπάνη Μαρία , Πετρίδου Δημητρία
Στις 11-4-2016 οι μαθητές της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας γάλακτος «Τέμπη» που παράγει, συσκευάζει και προσφέρειγαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής ποιότητας με σεβασμό στην παράδοση. Είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν το σημερινό τρόπο παρασκευής των γαλακτοκομικών προϊόντων που αποτελούν μέρος της βασικής μας διατροφής.Έμαθαν πως συγκεντρώνεται το γάλα καθημερινά, ζυγίζεται, ελέγχεται , καθαρίζεται και παστεριώνεται. Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη διαδικασίας πήξης του τυριού σε καλούπια , ωρίμανσης και συσκευασίας. Για όλα αυτά ευχαριστούμε τη διεύθυνση και το προσωπικό για την ξενάγηση στους χώρους του καθώς και για την προσφορά των προϊόντων του σε μαθητές και δασκάλους.
Στη συνέχεια μας υποδέχτηκε ο κ. Ντούγκος στο οινοποιείο του με τη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή . Μας περιέγραψε τη διαδικασία παρασκευής κρασιού και τα στάδια που ακολουθούνται από τον τρύγο ως την εμφιάλωση Μας εξήγησε τη διαφορετική διαδικασία που ακολουθείται για το λευκό από ότι για το κόκκινο κρασί. Επισκεφτήκαμε το υπόγειο κελάρι όπου υπομονετικά ωριμάζουν τα ερυθρά κρασιά σε δρύινα βαρέλια και έλυσε όλες τις απορίες μας.
Η συμμετοχή του 19ου δημοτικού σχολείου στο 6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους και να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.
Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Απριλίου 2016.
Το σχολείο μας παρουσίασε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που δημιούργησαν μαθητές από την Πέμπτη τάξη ταυτόχρονα με τη θεατρική του αναπαράσταση
Οι μαθητές δημιούργησαν το ηλεκτρονικό παιχνίδι στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch .
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να διδάξουμε προγραμματισμό στα παιδιά.
Αυτή τη φορά επιλέξαμε να πάρει το ρόλο του σκηνοθέτη ο προγραμματιστής και να δίνει εντολές ? οδηγίες στους ήρωες του.
Ο πρωταγωνιστής, κεντρικός ήρωας του παιχνιδιού είναι ένα παιδί που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και συναντάει ανθρώπους διαφορετικών λαών και φυλών καθώς και ανθρώπους με κάποια διαφορετικότητα.
Κάθε φορά που ο ήρωας ακουμπάει έναν άνθρωπο -μία μορφή εμφανίζεται μία λέξη στη γλώσσα της μορφής. Ο ήρωας πρέπει να γράψει τη σωστή λέξη στα ελληνικά για να μπορέσει να συνεχίσει τη πίστα. Οι σωστές λέξεις είναι δίπλα από κάθε άνθρωπο - μορφή
Στη πρώτη πίστα πρέπει να βρίσκει σωστά τις πανανθρώπινες αξίες της φιλίας της ισότητας, της αγάπης της αλληλεγγύης και της ειρήνης
Στη δεύτερη πίστα έρχεται αντιμέτωπος με όλους τους κακούς υπερδυνάμεις που καλλιεργούν την έχθρα, το μίσος τη βία τον ρατσισμό με όλους εκείνους που ανάβουν τις φωτιές των πολέμων. Ο ήρωας πρέπει να παίρνει κάθε φορά το σωστό όπλο-αξία για να μπορεί να αντιμετωπίσει τον αντίστοιχο κακό.
Κάποιες από τις μορφές των ηρώων τις δανειστήκαμε από γνωστά κόμικς ( ο πρωταγωνιστής είναι ο Τζίνγκα από τα γιαπωνέζικα μάνγκα) ή video όπως η Μαλάκ που είναι το κοριτσάκι από τη Συρία που πρωταγωνιστεί σε video της unicef.
Κάποιες άλλες τις δημιουργήσαμε.
Το σενάριο του παιχνιδιού ήταν ιδέα της θεατρολόγου μας Αγλαϊας Νάκα εμπλουτισμένο με ιδέες παιδιών από διαφορετικές τάξεις του σχολείου.
Τα τραγούδια που πλαισιώνουν το παιχνίδι μας είναι το Imagine (John Lennon, η Μυσιρλού (διασκευή pulp finction) και το Αν (Δημ. Μητσοτάκης).
ΣΕΦΕΡΙΑΔΟΥ ΕΛΕΝΗ - ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΠΕ
Γνωριμία με τον Καραγκιόζη :Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας- Θεσγάλα
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πετρίδου Δημητρία , Ζαρμπάνη Μαρία
Την Τετάρτη 17-2-2016 οι μαθητές της Β΄ τάξης στο Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Καραγκιόζης πάει στο Μουσείο». Από τους υπεύθυνους του Μουσείου ενημερώθηκαν για την τεχνική του θεάτρου σκιών, την ιστορία του Καραγκιόζη και τους χαρακτήρες που συναντάμε στα έργα του. Τα παιδιά χρωμάτισαν , έκοψαν και συναρμολόγησαν τη φιγούρα ενός χαρακτήρα και έγιναν και τα ίδια για λίγο καραγκιοζοπαίχτες.
Έπειτα ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου όπου θαύμασαν τις πολύ ωραίες συλλογές του , τα αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και ήρθαν σε επαφή με την παράδοση.
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν έναν αυτόματο πωλητή Θεσγάλα, όπου η υπεύθυνη τους ενημέρωσε για την ασφαλή και υγιεινή διαδικασία μεταφοράς του γάλακτος, τα προϊόντα που πωλούνται και τον τρόπο διάθεσής τους από τα μηχανήματα. Αρκετά παιδιά δε χάσανε την ευκαιρία και ήπιανε το γαλατάκι τους.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ? ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΜΥΛΟΥ
Στα πλαίσια του προγράμματος << Παράδοση-Ιστορικά μνημεία >> οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 του 19ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας μαζί με τις δασκάλες τους Βάσω Μπέσσιου και Γεωργία Τερζούδη, ξεναγήθηκαν στο Αρχαίο Θέατρο και στο λόφο του Φρουρίου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν από κοντά τα αξιοθέατα και τα αρχαία μνημεία της πόλης μας. Στη συνέχεια επισκεφτήκαν το θέατρο του Μύλου όπου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση του Θεσσαλικού θεάτρου <<Τα ψηλά βουνά >> του Ζαχαρία Παπαντωνίου σε διασκευή του Κώστα Τσιάνου
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζαρμπάνη Μαρία , Πετρίδου Δημητρία
Μια «γλυκιά» επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές της Β΄ τάξης στο ζαχαροπλαστείο «Κελεσίδης» τη Δευτέρα 11-4-2016. Εκεί τους υποδέχτηκε φιλόξενα ο κ. Δημήτρης ο οποίος εξήγησε πώς φτιάχνονται τα γλυκά, τα υλικά και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν. Μάθανε για την ιστορία του κακάου, μυρίσανε τη βανίλια , είδανε τα πασχαλινά σοκολατένια αβγά που άρχισαν να ετοιμάζονται. Ενημερώθηκαν για το επάγγελμα του ζαχαροπλάστη τη διατροφική αξία των γλυκών αλλά και για τους κινδύνους που κρύβει η αλόγιστη και μεγάλη κατανάλωση τους. Είδανε όλη τη διαδικασία παραγωγής ενός παγωτού στο εργαστήρι και στο τέλος το γευτήκανε και ήταν πραγματικά τέλειο.
Στη συνέχεια επισκεφτήκανε τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς που πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα. Παρατηρήσανε την ποικιλία των προϊόντων που πωλούνται , πόσο φρέσκα είναι , αναγνωρίσανε τα φρούτα , τα λαχανικά , τα ψαρικά αλλά επίσης είδαν ότι μπορεί κάποιος να προμηθευτεί και άλλα προϊόντα όπως τυρί, μέλι. Μιλήσανε με παραγωγούς και αφού ελέγξανε και τις τιμές ψωνίσανε φρουτάκια και λαχανικά και δοκιμάσανε και το τυράκι που μας κέρασαν.