ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
Α? ΤΑΞΗ
Αποτελείται από τέσσερις φάσεις
Α? ΦΑΣΗ
Στα πλαίσια εφαρμογής προγράμματος στοματικής υγιεινής με τίτλο: «Αστραφτερά χαμόγελα όλο υγεία», αναρτούμε ορισμένες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ως τώρα.
Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν μέσα στην τάξη. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού, κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ήταν διευκολυντικός και βοηθητικός.
Μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, αποδοχής, ενθάρρυνσης, όπου τα όρια και οι κανόνες που καθορίζει η εκπαιδευτικός και η ομάδα: συναισθηματικό συμβόλαιο είναι αδιαπραγμάτευτα (ακούμε τον άλλον χωρίς να τον διακόπτουμε, προσέχουμε, δεν κοροϊδεύουμε κ.τ.λ) υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες : Μιλούν και μαθαίνουν για τα δόντια, άνω και κάτω γνάθος, τα μέρη (μύλη, αυχένας, ρίζα?)του δοντιού, τις ομάδες (κοπτήρες, κυνόδοντες?)για τη σχέση της υγιεινής διατροφής με την υγεία των δόντια.
Συγκεντρώνουμε πληροφορίες,εικόνες, παροιμίες, αινίγματα από το διαδίκτυο και φτιάχνουμε το δέντρο με τις σύνθετες λέξεις, το δέντρο με λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη λέξη δόντι, παροιμίες με τα δόντια, το δούρειο ίππο της στοματικής υγείας.
Β? ΦΑΣΗ
Στη β? φάση τα μικρά κάνουν εργασίες διαθεματικά στη Γλώσσα,(πρόσκληση για να καλέσουμε έναν οδοντίατρο στο σχολείο, φύλλα εργασίας, τα δόντια στη Λαογραφία, Φίλοι και εχθροί της Τερηδόνας, βασικές οδηγίες στοματικής υγιεινής, τα δόντια μου κρατώ γερά, νεογιλά δόντια, κρυπτόλεξα-σταυρόλεξα, η αλφαβήτα των δοντιών, στα Μαθηματικά(προβλήματα με δόντια) στην Εικαστική Αγωγή στη Μουσική, τα οποία θ? αναρτηθούν τις επόμενες μέρες.
Γ ΦΑΣΗ
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το θεατρικό μας παιχνίδι που φέρει τον τίτλο: «Η Ζαχαρούπολη, η Δόνα Τερηδόνα και η Καλή Νεράιδα».Βλέπετε στις φωτο πως το έπαιξαν τα παιδιά φορώντας καραμέλες που τις έφτιαξαν μόνα τους.
Η δασκάλα Οικονόμου Αικατερίνη
Παρουσίαση προγράμματος Αγωγής Υγείας : «Ζήσε τη ζωή με σωστή διατροφή» ?Θεατρική παράσταση
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Πετρίδου Δημητρία , Ζαρμπάνη Μαρία
Κατά το σχολικό έτος 2015-2016 πραγματοποιήθηκε από τα δύο τμήματα της Β΄ τάξης το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Ζήσε τη ζωή με σωστή διατροφή» και παρουσιάστηκε σε μια όμορφη εκδήλωση την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.
Οι μαθητές παρουσίασαν αρχικά με διαφάνειες το θεωρητικό μέρος του προγράμματος, τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη, τις εκπαιδευτικές τους επισκέψεις, τα άτομα που προσκλήθηκαν για ενημέρωση και τέλος τα συμπεράσματα του προγράμματος. Με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού Μουσικής κ. Ξένου Σοφίας και της εκπαιδευτικού Θεατρολόγου κ. Νάκα Αγλαΐας τραγούδησαν για τη διατροφή και δραματοποίησαν με επιτυχία τα θεατρικά: «Η Λαχανοφρουτοθεραπεία» και «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω».
Στόχος μας ήταν η συνειδητοποίηση της αξίας της υγιεινής διατροφής , της σωματικής άσκησης και να κάνουμε όλοι μας το σύνθημά μας τρόπο ζωής!
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗ
Τυροκομείο «Τέμπη» - Οινοποιείο Ντούγκος
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζαρμπάνη Μαρία , Πετρίδου Δημητρία
Στις 11-4-2016 οι μαθητές της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας γάλακτος «Τέμπη» που παράγει, συσκευάζει και προσφέρειγαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής ποιότητας με σεβασμό στην παράδοση. Είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν το σημερινό τρόπο παρασκευής των γαλακτοκομικών προϊόντων που αποτελούν μέρος της βασικής μας διατροφής.Έμαθαν πως συγκεντρώνεται το γάλα καθημερινά, ζυγίζεται, ελέγχεται , καθαρίζεται και παστεριώνεται. Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη διαδικασίας πήξης του τυριού σε καλούπια , ωρίμανσης και συσκευασίας. Για όλα αυτά ευχαριστούμε τη διεύθυνση και το προσωπικό για την ξενάγηση στους χώρους του καθώς και για την προσφορά των προϊόντων του σε μαθητές και δασκάλους.
Στη συνέχεια μας υποδέχτηκε ο κ. Ντούγκος στο οινοποιείο του με τη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή . Μας περιέγραψε τη διαδικασία παρασκευής κρασιού και τα στάδια που ακολουθούνται από τον τρύγο ως την εμφιάλωση Μας εξήγησε τη διαφορετική διαδικασία που ακολουθείται για το λευκό από ότι για το κόκκινο κρασί. Επισκεφτήκαμε το υπόγειο κελάρι όπου υπομονετικά ωριμάζουν τα ερυθρά κρασιά σε δρύινα βαρέλια και έλυσε όλες τις απορίες μας.
Η συμμετοχή του 19ου δημοτικού σχολείου στο 6ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική εκδήλωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο σχολείο τους και να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία.
Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 9 Απριλίου 2016.
Το σχολείο μας παρουσίασε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που δημιούργησαν μαθητές από την Πέμπτη τάξη ταυτόχρονα με τη θεατρική του αναπαράσταση
Οι μαθητές δημιούργησαν το ηλεκτρονικό παιχνίδι στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch .
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να διδάξουμε προγραμματισμό στα παιδιά.
Αυτή τη φορά επιλέξαμε να πάρει το ρόλο του σκηνοθέτη ο προγραμματιστής και να δίνει εντολές ? οδηγίες στους ήρωες του.
Ο πρωταγωνιστής, κεντρικός ήρωας του παιχνιδιού είναι ένα παιδί που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο και συναντάει ανθρώπους διαφορετικών λαών και φυλών καθώς και ανθρώπους με κάποια διαφορετικότητα.
Κάθε φορά που ο ήρωας ακουμπάει έναν άνθρωπο -μία μορφή εμφανίζεται μία λέξη στη γλώσσα της μορφής. Ο ήρωας πρέπει να γράψει τη σωστή λέξη στα ελληνικά για να μπορέσει να συνεχίσει τη πίστα. Οι σωστές λέξεις είναι δίπλα από κάθε άνθρωπο - μορφή
Στη πρώτη πίστα πρέπει να βρίσκει σωστά τις πανανθρώπινες αξίες της φιλίας της ισότητας, της αγάπης της αλληλεγγύης και της ειρήνης
Στη δεύτερη πίστα έρχεται αντιμέτωπος με όλους τους κακούς υπερδυνάμεις που καλλιεργούν την έχθρα, το μίσος τη βία τον ρατσισμό με όλους εκείνους που ανάβουν τις φωτιές των πολέμων. Ο ήρωας πρέπει να παίρνει κάθε φορά το σωστό όπλο-αξία για να μπορεί να αντιμετωπίσει τον αντίστοιχο κακό.
Κάποιες από τις μορφές των ηρώων τις δανειστήκαμε από γνωστά κόμικς ( ο πρωταγωνιστής είναι ο Τζίνγκα από τα γιαπωνέζικα μάνγκα) ή video όπως η Μαλάκ που είναι το κοριτσάκι από τη Συρία που πρωταγωνιστεί σε video της unicef.
Κάποιες άλλες τις δημιουργήσαμε.
Το σενάριο του παιχνιδιού ήταν ιδέα της θεατρολόγου μας Αγλαϊας Νάκα εμπλουτισμένο με ιδέες παιδιών από διαφορετικές τάξεις του σχολείου.
Τα τραγούδια που πλαισιώνουν το παιχνίδι μας είναι το Imagine (John Lennon, η Μυσιρλού (διασκευή pulp finction) και το Αν (Δημ. Μητσοτάκης).
ΣΕΦΕΡΙΑΔΟΥ ΕΛΕΝΗ - ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΠΕ