ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
Α? ΤΑΞΗ
Αποτελείται από τέσσερις φάσεις
Α? ΦΑΣΗ
Στα πλαίσια εφαρμογής προγράμματος στοματικής υγιεινής με τίτλο: «Αστραφτερά χαμόγελα όλο υγεία», αναρτούμε ορισμένες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ως τώρα.
Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν μέσα στην τάξη. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού, κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ήταν διευκολυντικός και βοηθητικός.
Μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, αποδοχής, ενθάρρυνσης, όπου τα όρια και οι κανόνες που καθορίζει η εκπαιδευτικός και η ομάδα: συναισθηματικό συμβόλαιο είναι αδιαπραγμάτευτα (ακούμε τον άλλον χωρίς να τον διακόπτουμε, προσέχουμε, δεν κοροϊδεύουμε κ.τ.λ) υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες : Μιλούν και μαθαίνουν για τα δόντια, άνω και κάτω γνάθος, τα μέρη (μύλη, αυχένας, ρίζα?)του δοντιού, τις ομάδες (κοπτήρες, κυνόδοντες?)για τη σχέση της υγιεινής διατροφής με την υγεία των δόντια.
Συγκεντρώνουμε πληροφορίες,εικόνες, παροιμίες, αινίγματα από το διαδίκτυο και φτιάχνουμε το δέντρο με τις σύνθετες λέξεις, το δέντρο με λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη λέξη δόντι, παροιμίες με τα δόντια, το δούρειο ίππο της στοματικής υγείας.
Β? ΦΑΣΗ
Στη β? φάση τα μικρά κάνουν εργασίες διαθεματικά στη Γλώσσα,(πρόσκληση για να καλέσουμε έναν οδοντίατρο στο σχολείο, φύλλα εργασίας, τα δόντια στη Λαογραφία, Φίλοι και εχθροί της Τερηδόνας, βασικές οδηγίες στοματικής υγιεινής, τα δόντια μου κρατώ γερά, νεογιλά δόντια, κρυπτόλεξα-σταυρόλεξα, η αλφαβήτα των δοντιών, στα Μαθηματικά(προβλήματα με δόντια) στην Εικαστική Αγωγή στη Μουσική, τα οποία θ? αναρτηθούν τις επόμενες μέρες.
Γ ΦΑΣΗ
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το θεατρικό μας παιχνίδι που φέρει τον τίτλο: «Η Ζαχαρούπολη, η Δόνα Τερηδόνα και η Καλή Νεράιδα».Βλέπετε στις φωτο πως το έπαιξαν τα παιδιά φορώντας καραμέλες που τις έφτιαξαν μόνα τους.
Η δασκάλα Οικονόμου Αικατερίνη