Την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου η Α΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το μουσείο Θεσσαλικής Ζωής, της οικογένειας Συρμακέζη, στην Ελάτεια του Νομού Λάρισας το οποίο αποτελεί ένα πολυχώρο Προσομοίωσης Παραδοσιακών Αγροτικών Δραστηριοτήτων και δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να «ζήσει» την εμπειρία του παρελθόντος.

Τα παιδιά έκαναν πικ νικ στο εξωτερικό χώρο του μουσείου με το πλακόστρωτο, τις πέργολες και τα δέντρα και στη συνέχεια περιηγήθηκαν στην παρουσίαση των εκθεμάτων σε παραδοσιακά διαμορφωμένους χώρους.

Κατόπιν συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Το ψωμί, από τότε…, μέχρι τώρα.» στα πλαίσια του οποίου παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση στην αίθουσα προβολών, είδαν από κοντά παραδοσιακά αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν για την παρασκευή του ψωμιού και ζύμωσαν με την καθοδήγηση του προσωπικού του μουσείου.

Τέλος δοκίμασαν το ψωμάκι, το οποίο ψήθηκε σε παραδοσιακό ξυλόφουρνο, μέσα στο κτήμα, με τη συνοδεία δύο ειδών λαδιού και δύο ειδών ελιάς και αποχώρησαν τραγουδώντας με πολύτιμο δώρο κομμάτια από το ζυμαράκι που ζύμωσαν.

 

Μια πολύ όμορφη γιορτή για την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022. Μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης , μαζί με τις δασκάλες τους (Γεωργία Τερζούδη - Αθηνά Κουλτσιάκη) μέσα από κείμενα, ποιήματα, θεατρικά και βίντεο παρουσίασαν το χρονικό από την ημέρα κατάλυσης της Δημοκρατίας, 21η Απριλίου 1967 έως και τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Τη γιορτή πλαισίωσε η χορωδία του Σχολείου μας με τη Μουσικό κ. Ελένη Κουτσοδόντη και προλόγισε η Διευθύντρια του σχολείου κ. Χρύσα Δαρδακούλη.

Η γιορτή έκλεισε με τον Εθνικό Ύμνο.

Ο ξεσηκωμός των φοιτητών ενάντια στη χούντα μπορεί να λειτουργήσει στους δύσκολους καιρούς που ζούμε ως πρότυπο, ως μάθημα δημοκρατίας και ασυμβίβαστου αγώνα για την ελευθερία, την αλληλεγγύη, τη δικαιοσύνη, το δικαίωμα όλων μας να ζούμε ως άνθρωποι.

 

Τη Δευτέρα 7/11/2022, στα πλαίσια εκπαιδευτικής επίσκεψης, τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τον «Μύλο του Παππά». Στο θεατράκι του Μύλου, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ιλιάδα» από το Θεσσαλικό θέατρο.

Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί ,ενθουσιάστηκαν με την παράσταση και τους ηθοποιούς, οι οποίοι παρουσίασαν την ιστορία του Τρωικού πολέμου από μια διαφορετική, ανθρώπινη και χιουμοριστική πλευρά. Κατάφεραν με αυτόν τον τρόπο να περάσουν σωστά και διαχρονικά μηνύματα σε όλους.

Στη συνέχεια οι μαθητές κατευθύνθηκαν στον λόφο του Φρουρίου της Λάρισας .Εκεί, αφού άκουσαν πληροφορίες για τα ιστορικά μνημεία της περιοχής από τις δασκάλες τους, στη συνέχεια έπαιξαν και ευχαριστήθηκαν στην πλατεία.

Ήταν μια όμορφη μέρα , διαφορετική από τις άλλες .Τους μαθητές συνόδευσαν οι δασκάλες τους κα Γεωργία Τερζούδη και Αθηνά Κουλτσιάκη.

 

Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022 οι μαθητές της Τρίτης τάξης επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Λάρισας. Ξεναγήθηκαν στην έκθεση που φιλοξενείται στο χώρο του Μουσείου για τον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ και στη συνέχεια γνώρισαν τα παραδοσιακά μουσικά όργανα συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό εργαστήρι με θέμα την παραδοσιακή μουσική και τα όργανα του τόπου μας.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τα παραδοσιακά μουσικά όργανα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, άκουσαν τον ήχο τους και ταξίδεψαν μουσικά σε πολλές περιοχές της χώρας μας. Τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια με την καθοδήγηση των μουσικών του Εργαστηρίου παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής Μελωδία.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπ/κοί των τμημάτων Αικατερίνη Βασιλακοπούλου και Θεονίτσα Μαρούδα.

 

 

 

Τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, στην αίθουσα του Ολοημέρου δίωρη δράση με θέμα «Το νερό στη ζωή μας». Εκπρόσωποι της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. μας επισκέφτηκαν και παρουσίασαν στους μαθητές της Δ τάξης ένα ενημερωτικό πρόγραμμα για τη διαχείριση του νερού και τον τρόπο υδροδότησης της πόλης μας. Στόχος της ενημέρωσης ήταν η δημιουργία μελλοντικών υπεύθυνων καταναλωτών που θα αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα και ευθύνη το ζήτημα της προστασίας των υδάτινων πηγών.

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις πηγές εξεύρεσης και διαχείρισης του νερού, για τους τρόπους που χρησιμοποιούνται για να γίνει πόσιμο, για τα αποθέματα και τις προσπάθειες που γίνονται για εξεύρεση νέων πηγών.

Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν μεγάλο καθώς είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις απορίες τους και έτσι να εκτιμήσουν την αξία του ΝΕΡΟΥ για τη ζωή στον πλανήτη μας.