Αγαπητοί γονείς και αγαπητά μας παιδιά,

Όπως γνωρίζετε, αυτή την περίοδο, λόγω της απόφασης αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, τα μαθήματα πραγματοποιούνται διαδικτυακά κάνοντας χρήση είτε την πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης webex είτε την πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης eclass (η-τάξη).

Για τον λόγο αυτό σας παραθέτουμε κάποια χρήσιμα βίντεο με οδηγίες για τη χρήση των παραπάνω λογισμικών.

1. Webex για μαθητές και γονείς Σύνδεση και γνωριμία με το περιβάλλον

2. Cisco Webex για παιδιά! - Επεξήγηση των βασικών συμβόλων

3. Σύνδεση μαθητών στο eclass και εγγραφή σε μάθημα

 

«Είμαι ένας απλός, καθημερινός, αισιόδοξος άνθρωπος.

Αλλά, δεν αντέχω τα παράθυρα χωρίς θέα.

Τα παράθυρα βρίσκονται εκεί για να ταξιδεύουν τη ματιά.

Για ν’ αποκαλύπτουν ορίζοντες. Για να υπόσχονται το «παραπέρα».

Για να λούζουν στο αληθινό φως τ’ άδεια δωμάτια.

Για να φτιάχνουν σκιές με χρώμα πάνω στους λευκούς τοίχους…»

ΟΔ. ΕΛΥΤΗΣ

 

Με εκτίμηση η ΕΔΕΑΥ του 19ου Δημοτικού σχολείου Λάρισας
Καστόρη Μαρία, Ψυχολόγος
Χαϊδά Αθανασία, Κοινωνική Λειτουργός

 

Ίσως είναι λιγάκι δύσκολο να κρατηθεί μια ισορροπία, ανάμεσα στα πιο μικρά παιδιά της προσχολικής ηλικίας τα οποία είναι ενθουσιασμένα με την καθημερινή πολύωρη συμβίωση με τους γονείς και από την άλλη τους εφήβους που δυσκολεύονται, πρώτον γιατί δεν μπορούν να δουν τους φίλους τους (ακόμα και αν μιλάνε όλη την ημέρα στο τηλέφωνο), να ακούσουν τη μουσική τους για όση ώρα θέλουν, όσο δυνατά θέλουν και να βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τους γονείς τους συνεχώς.

Αγαπητοί γονείς δεν μπορούμε να συναντηθούμε αλλά θέλουμε να σας στηρίξουμε τις δύσκολες αυτές μέρες για όλους μας. Σας προτείνουμε κάποιες συνδυαστικές ιδέες για να εμπλουτίσετε τον χρόνο σας με τα παιδιά σας.

1. Χρησιμοποιείστε το θετικό λόγο παρά τον αρνητικό στην επικοινωνία σας.

Χρειάζεται να κάνουμε προσπάθεια για να μάθουμε να εκφραζόμαστε θετικά. Όσο πιο πολύ παραπονιόμαστε για ότι μας ενοχλεί τόσο ενισχύουμε την αρνητικότητα. Όσο αναπτύσσουμε τη θετική σκέψη και τον τρόπο που «βλέπουμε» και αντιμετωπίζουμε τη καθημερινότητα τόσο ενισχύουμε θετικά νευρικά κυκλώματα του εγκεφάλου μας. Έτσι αντί να γκρινιάζουμε για τη βροχερή ημέρα, ας επιλέξουμε να τη δούμε ευχάριστα κάνοντας κάτι όμορφο και δημιουργικό. Οπότε ερχόμαστε πάλι στο θέμα των αγαπητών μας εφήβων και αν θέλετε να εμπνεύσετε συνεργασία δημιουργείστε θετικά μηνύματα και αποφύγετε αρνητικές γενικεύσεις.

Παράδειγμα: Αντί να πείτε «βαρέθηκα να καθαρίζω μόνη μου πρωί μεσημέρι, βράδυ για όλη την οικογένεια». Πείτε καλύτερα «Μαρία μου, μπορείς να με βοηθήσεις με το ξεσκόνισμα; Κώστα μπορείς να με βοηθήσεις με το σφουγγάρισμα;»

Με αυτό τον τρόπο έχετε το χρόνο να δράσετε βάσει δράσης-αντίδρασης δίχως επίκριση και αρνητικότητα και να βρείτε μια λύση συνεργατικά. Θα διαπιστώσετε ότι με αυτό τον τρόπο θα επιτύχετε περισσότερη συνεργασία.

2. Ζητήστε βοήθεια, και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα και τις δυσκολίες σας.

Δεν μπορείτε ούτε είναι η στιγμή να θέλετε να είστε ο τέλειος γονιός (δεν είναι ποτέ καλή ιδέα άλλωστε, αφού δεν υπάρχει τέλειος γονιός) καθώς και τα παιδιά χρειάζεται να μην είναι τέλεια χωρίς να νιώθουν ενοχές. Οπότε μοιραστείτε με τον σύντροφο/σύζυγο και τα παιδιά σας πως νιώθετε και απλά ζητείστε τους να σκεφτούν οι ίδιοι πως μπορούν να σας βοηθήσουν. Με τις ιδέες τους φτιάξτε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων για τον καθένα από τα μέλη της οικογένειας. Αν νιώθετε εκνευρισμό και φωνάζατε συχνά τελευταία μοιραστείτε το μαζί τους και ζητείστε συγνώμη εξηγώντας τους ότι χρειάζεστε βοήθεια ακριβώς για να αποφύγετε επιπλέον ένταση και εκνευρισμό.

3. Παραμείνετε ευέλικτοι και προσαρμοστικοί.

Το κάθε μέλος της οικογένειας έχει διαφορετικές ανάγκες οι οποίες δυσκολεύουν συχνά τη συνύπαρξη όλων των μελών της οικογένειας μέσα στο σπίτι πόσο μάλλον τώρα λόγω του περιορισμού της καραντίνας.

Από τη στιγμή που ο έφηβος θα αισθανθεί ότι οι δυσκολίες του αναγνωρίζονται και είναι αποδεκτές θα του είναι εύκολο να τις συζητήσει παρά να τις εκφράσει με θυμό και να σας παρασύρει μαζί του.

Αφού έχετε αναγνωρίσει και αποδεχτεί τις ανάγκες του εφήβου εξηγείστε του γιατί δεν μπορούν να συμβαδίσουν με το υπόλοιπο πρόγραμμα της οικογένειας ή τους κανόνες της καραντίνας και δώστε του την ευκαιρία να βρει τη λύση μόνος του.

4. Αστειευτείτε, κινηθείτε, χορέψτε, γυμναστείτε!

Έχουμε όλοι ανάγκη από φυσική δραστηριότητα και κίνηση για να απομακρύνουμε το στρες της καραντίνας. Επωφεληθείτε για να κινηθείτε οικογενειακώς και για να ενισχύσετε τα αστεία και την ανθεκτικότητα των οικογενειακών ψυχικών δεσμών.

Υπάρχουν πολλά είδη γυμναστικής στο διαδίκτυο για να επιλέξετε ανάλογα με τις προτιμήσεις όλων των μελών. Η φυσική δραστηριότητα ή ο χορός και το γέλιο θα ωφελήσει τη συναισθηματική ισορροπία όλων των μελών της οικογένειας.

Είναι οι στιγμές που θα προσφέρουν γέλιο, χαλάρωση αλλά και ενέργεια σε όλη την οικογένεια για να αντέξουμε την καραντίνα.

Ακόμα και αν ζορίζεστε στην αρχή, θα αντιληφθείτε άμεσα ότι η καλή διάθεση είναι μεταδιδόμενη και δεν θα το μετανιώσετε όσο χρόνο και αν αφιερώσετε σε τέτοιες δραστηριότητες.

Πηγή: www.mitera.gr Ελένη Γκίκα Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Εκπαιδεύτρια διαβήτη, Διευθύντρια Τμήματος Ψυχικής Υγείας & Ψυχολογικής Υποστήριξης, ΜΗΤΕΡΑ

Με εκτίμηση η ΕΔΕΑΥ του 19ου Δημοτικού σχολείου Λάρισας
Καστόρη Μαρία, Ψυχολόγος
Χαϊδά Αθανασία, Κοινωνική Λειτουργός

 

 

Καλημέρα σας,

 

Θέματα

Προτάσεις

Ειδήσεις για την επιδημία                                                      

Επιλογή 1-2 μέσων για

την ενημέρωση

Αποφυγή της συνεχούς

 ενασχόλησης με την πανδημία

 

 

Κοινωνικά δίκτυα                                

Σταθερή παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα

Ομάδες στήριξης, επικοινωνία, και χιούμορ

 

 

Κοινωνικές επαφές     

Διατήρηση των κοινωνικών επαφών 

Χρήση της δυνατότητας για επικοινωνία με εικόνα

 

 

Τρόπος ζωής                                         

Διατήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής 

Προσπάθεια για άσκηση από το σπίτι

 

Σταθερά ωράρια ύπνου

 

Αλκοόλ και ψυχοδραστικές ουσίες 

Αποφυγή η ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης

 

 

 

Οργάνωση της ημέρας

 

Δημιουργία ημερήσιου προγράμματος

 

Ευχάριστες και ικανοποιητικές δραστηριότητες Εκπαίδευση ή εργασία από το σπίτι

 

Θέματα Προτάσεις Ψυχολογική και ψυχιατρική στήριξη

Θέματα Προτάσεις Ψυχολογική και ψυχιατρική στήριξη

Εξ αποστάσεως ψυχολογική και ψυχιατρική στήριξη

 

Θρησκεία

Τέλεση των λατρευτικών καθηκόντων από το σπίτι

 

Προσευχή 

Mindfulness 

Ολιγόλεπτες ασκήσεις μέσα στην ημέρα

Βίντεο με οδηγίες στο διαδίκτυο ή εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο

 

 

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

  • Μην φοβηθείτε να μιλήσετε στα παιδιά για τον κορωνοίο. Η συζήτηση μαζί τους θα πρέπει να περιοριστεί στα γεγονότα και όχι σε προσωπικές υποθέσεις, πόσο μάλλον καταστροφικές και φυσικά χωρίς έντονη συναισθηματική φόρτιση. Είναι προτιμότερο να ακούσουν πράγματα από εσάς τους ίδιους, παρά από φίλους ή από τις ειδήσεις. Ένας προτεινόμενος τρόπος να μιλήσουμε στα παιδιά για τον νέο ιό είναι να δημιουργήσουμε μια κοινωνική ιστορία ή ένα παραμύθι. Δεν χρειάζεται πάντοτε να λαμβάνουμε πληροφορίες από το διαδίκτυο, μπορούμε μόνοι μας να δημιουργήσουμε μια ιστορία.
  • Παροτρύνετε το παιδί να σας ρωτήσει οτιδήποτε θέλει πάνω στο θέμα του κορωνοΪού. Είμαστε πάντοτε διαθέσιμοι να συζητήσουμε μαζί του ότι το απασχολεί σε σχέση με τον ιό, να μοιραστεί μαζί μας το συναίσθημά του, να του λύσουμε τις απορίες. Ο στόχος μας είναι να μην του τροφοδοτήσουμε τις έντονα τρομακτικές φαντασιώσεις και να νιώσει ασφάλεια. Είμαστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι σε ό,τι απαντάμε. Εάν δεν γνωρίζουμε κάτι, δεν του μεταφέρουμε προσωπικές υποθέσεις.
  • Να είστε ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΤΙΚΟΙ. Εξηγήστε τους ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων αντιμετωπίζουν με ήπια συμπτώματα τον ιό και ελάχιστοι είναι αυτοί, που χρειάζονται νοσηλεία. Επίσης, μιλήστε τους για το γεγονός ότι στα παιδιά ο ιός προκαλεί μία ήπια συμπτωματολογία και ο λόγος που έκλεισαν τα σχολεία σχετίζεται περισσότερο με τον περιορισμό της μεταδοτικότητας του ιού. Δεν κινδυνεύουν τόσο τα ίδια, αλλά μπορεί να μεταφέρουν τον ιό άθελά τους σε μεγαλύτερους ανθρώπους με προβλήματα υγείας.
  • Φροντίστε να διατηρήσετε τη ρουτίνα τους: Τώρα που έκλεισαν τα σχολεία, μην τα καθοδηγείτε να περνούν τις μέρες τους σαν να κάνουν διακοπές .Τα παιδιά ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. Να τρώνε υγιεινά, να κάνουν δραστηριότητες που τους ευχαριστούν αλλά και που βοηθούν στην ανάπτυξη τους.
  • Αφιερώστε τους χρόνο. Εκμεταλλευτείτε αυτές τις δύσκολες ημέρες που βιώνουμε όλοι μας και προσπαθήστε να τις κάνετε όσο περισσότερο ευχάριστες γίνεται. Παίξτε μαζί τους ένα παιχνίδι που τους αρέσει, διαβάστε μαζί ένα παραμύθι, βάλτε τους στη κουζίνα σας ως βοηθοί, δώστε τους την ευκαιρία να κάνετε μαζί τις δουλειές του σπιτιού, έστω και τα πιο μικρά πράγματα (να στρώσουν το κρεβάτι τους) ώστε να νιώθουν χρήσιμοι. Τέλος, πηγαίνετε έναν περίπατο, ακολουθώντας φυσικά τα μέτρα προστασίας πιστά.

 

Με εκτίμηση η ΕΔΕΑΥ του 19ου Δημοτικού σχολείου Λάρισας
Καστόρη Μαρία, Ψυχολόγος
Χαϊδά Αθανασία, Κοινωνική Λειτουργός

 

 

Κατεβάστε αυτό το παραμύθι για τον κορονοϊό

ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΜΕ ΚΟΡΩΝΑ (παραμύθι για τον Κορονοϊό) – Χαρά Πάτρα

Με εκτίμηση η ΕΔΕΑΥ του 19ου Δημοτικού σχολείου Λάρισας
Καστόρη Μαρία, Ψυχολόγος
Χαϊδά Αθανασία, Κοινωνική Λειτουργός