Το διαδίκτυο είναι ένας μαγικός κόσμος και ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια μικρών και μεγάλων.

Την Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014, εορτάστηκε για ενδέκατη φορά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Σκοπός της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι η υπενθύμιση των βασικών κανόνων για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Στα βίντεο που ακολουθούν δίνονται εξαιρετικά ενδιαφέρουσες συμβουλές τόσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς ώστε να απολαμβάνουμε πάντα τα οφέλη του Διαδικτύου χωρίς να φοβόμαστε τις "κακοτοπιές" του  !

 

Επίσης, μπορεί να βρείτε πολύ ενδιαφέροντα και τα ακόλουθα φυλλάδια - οδηγούς:

Φτιάξτε το καλύτερο Emoticon!

Τα emoticons ή smilies είναι σύμβολα ή μικρά εικονίδια που έχουν σκοπό να μεταφέρουν κάποιο συναίσθημα καθώς επικοινωνούμε μέσω του υπολογιστή.

Οι μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας, θα πρέπει να δημιουργήσουν τα δικά τους, πρωτότυπα emoticon για να εκφράσουν τα ακόλουθα:

  • Έρχομαι να παίξω
  • Φαίνεσαι αστείος
  • Σε αγαπώ

Αφού συγκεντρωθούν οι δημιουργίες των παιδιών θα επιλέξουμε το καλύτερο emoticon για κάθε κατηγορία και φυσικά οι δημιουργίες των νικητών θα δημοσιευθούν στο site μας!

 Πηγή: Παίζω και Μαθαίνω στο διαδίκτυο, European Schoolnet 2011.

Τα μαθηματικά των υπολογιστών (Δυαδικό σύστημα)

Υπάρχουν διάφορα συστήματα αρίθμησης που έχουν το καθένα τα πλεονεκτήματα και τα μειονοκτήματα τους. Τα μειονεκτήματα πηγάζουν κυρίως από τον τρόπο απεικόνισης μεγάλων αριθμών και τα λάθη που προκύπτουν κατά την εκτέλεση των πράξεων. Το δεκαδικό σύστημα αρίθμησης είναι το πιο "οικείο" αφού έχουμε συνηθίσει να εργαζόμαστε με αυτό. Η βάση του συστήματος είναι το 10, ενώ η πραγματική αξία ενός αριθμού που βρίσκεται στο δεκαδικό σύστημα διαμορφώνεται από τα 10 ψηφία (0,1,2,..,9) σε συνδυασμό με την θέση τους μέσα στον αριθμό : 3423(10) = 3*1000 + 4*100 + 2*10 + 3*1.

Παρόλο που στην καθημερινή μας ζωή το δεκαδικό σύστημα έχει κυριαρχήσει, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους Η/Υ για τον εξής απλό λόγο : Για να γίνει η αναπαράσταση των 10 διαφορετικών ψηφίων χρειαζόμαστε δέκα διαφορετικές καταστάσεις (10 διαφορετικά επίπεδα τάσης). Αυτό βέβαια είναι υλοποιήσιμο αλλά το κύκλωμα που θα δημιουργηθεί θα έχει μεγάλο βαθμό πολυπλοκότητας και αυξημένο κόστος οπότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένα πιο απλό σύστημα αρίθμησης. Από τα παραπάνω πηγάζει η ανάγκη της υιοθέτησης του δυαδικού συστήματος αρίθμησης για την εσωτερική αναπαράσταση των δεδομένων στους Η/Υ.

Το δυαδικό σύστημα αρίθμησης έχει βάση το 2 και διαθέτει 2 ψηφία, το 0 και το 1. Τώρα χρειαζόμαστε μόνο 2 διαφορετικές καταστάσεις (2 επίπεδα τάσης) για να αναπαραστήσουμε τα ψηφία του δυαδικού συστήματος. Η πραγματική αξία ενός αριθμού που βρίσκεται στο δυαδικό σύστημα διαμορφώνεται από τα 2 ψηφία (0,1) σε συνδυασμό με την θέση τους μέσα στον αριθμό, ενώ κατά αντιστοιχία αντί για μονάδες, δεκάδες, εκατοντάδες, ... που έχουμε στο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης υπάρχουν δυνάμεις του 2 δηλαδή μονάδες, δυάδες, τετράδες, οκτάδες, ... 
10110000(2) =1*27 + 0*2+ 1*25 + 1*24 + 0*23 + 0*22 + 0*2+ 0*20.

Ο αριθμός 10110000 του δυαδικού συστήματος αποτελείται από μια 128-άδα (10110000), μηδέν 64-άδες (10110000), μια 32-άδα (10110000), μια 16-άδα (10110000), μηδέν 8-άδες (10110000), μηδέν 4-άδες (10110000), μηδέν 2-άδες (10110000) και μηδέν μονάδες (10110000). Στο παρακάτω σχήμα προσομοιώνεται ο τρόπος αναπαράστασης της πληροφορίας στο δυαδικό σύστημα με τη χρησιμοποίηση διακοπτών διακοπτών ON-OFF.

Bits - Bytes

Κάθε "0" ή "1" ονομάζεται bit. Η λέξη bit είναι σύντμηση των λέξεων binary digit (δυαδικό ψηφίο). Ο χαρακτηρισμός "δυαδικό" προέρχεται από το δυαδικό σύστημα αρίθμησης. Το bit αποτελεί την ελάχιστη μονάδα μέτρησης. Μια ομάδα αποτελούμενη από οκτώ bits ονομάζεται byte (ή ψηφιομάδα). Η μικρότερη ποσότητα πληροφορίας που μπορούμε να δούμε εμείς στον υπολογιστή καταλαμβάνει ένα byte μνήμης. Αφού κάθε bit μπορεί να πάρει 2 διαφορετικές τιμές (0 ή 1), κάθε byte που αποτελείται από 8 bits μπορεί πάρει 28=256 διαφορετικές τιμές. Η ποσότητα πληροφορίας του ενός byte είναι πολύ μικρή και συνεπώς χρησιμοποιούμε κάποια πολλαπλάσια της ποσότητας αυτής. Οι μονάδες που χρησιμοποιούνται είναι: 
1 KB (Kilo Byte) είναι 210=1024 bytes
1 MB (Mega Byte) είναι 220=1024 KB
1 GB (Giga Byte) είναι 230=1024 MB
1 TB (Tera Byte) είναι 240=1024 GB

Για να εξασκηθείτε στο δυαδικό σύστημα παίζοντας, κάντε κλικ εδώ.

(Πηγή: http://www.it.uom.gr/project/mycomputer/intro/calculat.html)

Η ιδιωτική μας ζωή είναι πολύτιμη. Για όλους μας υπάρχουν πράγματα που δεν θα θέλαμε να μοιραστούμε με άλλους ανθρώπους, όχι απαραίτητα επειδή πρέπει να τα κρατήσουμε κρυφά, αλλά επειδή αποτελούν αποκλειστικά προσωπική μας υπόθεση.

Γι? αυτό πρέπει να επιλέγουμε ποιες πληροφορίες δίνουμε στους άλλους και ποιες κρατάμε μόνο για τον εαυτό μας. Διατηρώντας τον έλεγχο των προσωπικών μας δεδομένων, διατηρούμε και τον έλεγχο της ιδιωτικής μας ζωής.

Τα παραπάνω θέλει να μας θυμίσει η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (28/01/2014).

Για να μάθετε πολλά περισσότερα για την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων πηγαίντε στην ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

 

Όπως τα παραδοσιακά παιχνίδια, έτσι και τα ηλεκτρονικά δεν απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Πολλά μπορεί να περιέχουν σκηνές που μπορεί να προβληματίσουν ένα παιδί μικρότερης ηλικίας. Αυτό που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου της καταλληλότητας ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού πριν την αγορά του, ελέγχοντας την επισήμανση PEGI (Pan European Game Information) που συνήθως αναγράφεται στην συσκευασία του παιχνιδιού.

Το σύστημα ηλικιακών διαβαθμίσεων με την ονομασία Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (Pan-European Game Information ? PEGI) δημιουργήθηκε προκειμένου να βοηθήσει τους Ευρωπαίους γονείς να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις σχετικά με την αγορά παιχνιδιών υπολογιστή. Το σύστημα υποστηρίζεται από τους κυριότερους κατασκευαστές κονσολών, συμπεριλαμβανομένων της Sony, της Microsoft και της Nintendo, καθώς και από τους εκδότες και τους προγραμματιστές αλληλεπιδραστικών παιχνιδιών σε όλη την Ευρώπη. 

 Οι ηλικιακές διαβαθμίσεις προσφέρουν καθοδήγηση στους καταναλωτές (ιδίως τους γονείς), βοηθώντας τους να αποφασίσουν αν θα αγοράσουν ή όχι ένα συγκεκριμένο προϊόν. Η διαβάθμιση σε ένα παιχνίδι επιβεβαιώνει ότι είναι κατάλληλο για παίκτες που βρίσκονται πάνω από μια ορισμένη ηλικία. Έτσι, ένα παιχνίδι PEGI 7 είναι κατάλληλο μόνο για παίκτες ηλικίας 7 ετών και άνω, ενώ ένα παιχνίδι PEGI 18 είναι κατάλληλο μόνο για ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω. Η διαβάθμιση PEGI λαμβάνει υπ? όψιν την καταλληλότητα ενός παιχνιδιού για μια ηλικία και όχι το επίπεδο δυσκολίας του.
Για να δείτε αναλυτικά τις επισημάνσεις PEGI κάντε κλικ εδώ