Τo Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) είναι ένα δίκτυο (με ένα μεγάλο σύνολο προσφερόμενων υπηρεσιών) που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας και απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα (Α/θμια και Β/θμια).
Οι μαθητές για να συμμετέχουν σε όλες τις προβλεπόμενες για αυτούς υπηρεσίες του ΠΣΔ πρέπει να αποκτήσουν ατομικό μαθητικό λογαριασμό.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών που δεν έχουν ανοίξει ακόμα λογαριασμό ή έχουν χάσει τον κωδικό πρόσβασης τότε μπορούν να ζητήσουν από το σχολείο είτε να ανοίξει νέο λογαριασμό, είτε να τους κοινοποιηθεί ο κωδικός πρόσβασης του υπάρχοντος λογαριασμού.
Για τη διαδικασία αυτή απαιτείται να συμπληρωθεί από τον γονέα/κηδεμόνα το έντυπο γονικής συγκατάθεσης για δημιουργία μαθητικού λογαριασμού στο Π.Σ.Δ το οποίο μπορούν να κατεβάσουν από τον ακόλουθο σύνδεσμο:
Έντυπο γονικής συγκατάθεσης για δημιουργία μαθητικού λογαριασμού στο Π.Σ.Δ
Η συγγραφέας και εικονογράφος Λήδα Βαρβαρούση, σε συνεργασία με την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς, δημιούργησε ένα παιδικό βιβλίο με θέμα τη Χάρτα του Ρήγα, τους μύθους και τα σύμβολά της.
Το βιβλίο είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή έκδοση και διατίθεται ελεύθερα στην εκπαιδευτική κοινότητα κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
«Ο μικρός Ρήγας και τα μυστικά σύμβολα της Χάρτας»
Αναμφίβολα, ο σεισμός, όπως και κάθε φυσική καταστροφή, μπορεί να έχει έντονες ψυχολογικές επιπτώσεις τόσο στους ενήλικες όσο και στα παιδιά – εφήβους. Πρόκειται για μια τραυματική εμπειρία που προέρχεται από την σεισμική δόνηση και τον πανικό από τους γύρω, που έπεται αυτής. Οι επιπτώσεις αφορούν τους τομείς του σώματος, του συναισθήματος, του νοητικού και της συμπεριφοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν αμέσως μετά το τραυματικό γεγονός ή ακόμα και μήνες μετά από αυτό.
Ψυχοσωματικά συμπτώματα
Η εκδήλωση ταχυκαρδίας, ζαλάδας, τάση για λιποθυμία, τρεμούλας, διάρροιας, πονοκεφάλων, αϋπνίας, ναυτίας είναι συνήθης.
Συναισθηματικές επιπτώσεις
Συχνά κυριαρχούν πολλά, έντονα συναισθήματα στο παιδί τα οποία δυσκολεύεται να εκφράσει με λόγια. Ακόμη, ο φόβος, το έντονο άγχος, ο θυμός, η δυσθυμία φανερώνουν την ταραχή του παιδιού ανεξάρτητα από την ηλικία του. Το παιδί μπορεί να έχει την αίσθηση ότι ξαναζεί τον σεισμό.
Επιπτώσεις στον διανοητικό τομέα
Οι επαναλαμβανόμενες έντονες αναμνήσεις του γεγονότος, η δυσκολία συγκέντρωσης και προσοχής, η μείωση της ικανότητας ανάκλησης πληροφοριών από την μνήμη παρατηρούνται συχνά.
Επιπτώσεις στην συμπεριφορά
Ο φόβος για το σκοτάδι και η άρνηση ακόμη κι από μεγαλύτερα παιδιά να κοιμηθούν μόνα τους παρατηρούνται συχνά, όπως και οι επαναλαμβανόμενοι εφιάλτες, η επιθετικότητα, η απομόνωση, η αγκίστρωση στους γονείς και η δυσκολία να τους αποχωριστούν. Η ενδεχόμενη αλλαγή της στάσης του παιδιού απέναντι στους δικούς του, στη ζωή, στο σχολείο, στο μέλλον του δεν πρέπει να γίνονται αντιληπτές από το περιβάλλον του ως «κακή συμπεριφορά» και πείσμα του παιδιού, αλλά θα πρέπει να ειδωθούν στο πλαίσιο του γεγονότος του σεισμού υπό το οποίο συμβαίνουν.
Η ενδεχόμενη επανάληψη του συμβάντος κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού από το παιδί μπορεί να χρησιμοποιηθεί προς όφελός του. Επίσης, οι συζητήσεις γύρω από την τραυματική εμπειρία μεταξύ παιδιού και γονιών εκπαιδευτικών- ειδικών, όπως και η ζωγραφική απεικόνιση του γεγονότος συμβάλλουν στην συναισθηματική αποφόρτιση του παιδιού. Έρευνες στον διεθνή χώρο έχουν δείξει τη σημασία της ενεργούς αντιμετώπισης με τον τρόπο που περιγράφηκε για την συναισθηματική αποφόρτιση του παιδιού και την μείωση των συμπτωμάτων. Θυμηθείτε ότι η παθητική αποδοχή ή η άρνηση της σημασίας, η κριτική και η διόρθωση των λεγομένων των παιδιών τύπου «εσείς είστε μεγάλα παιδιά και δεν πρέπει να φοβάστε» παρατείνουν την αναστάτωση των παιδιών καθώς δεν γίνεται η συναισθηματική τους αποφόρτιση. Συνεπώς, τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να εκφράσουν ελεύθερα τους φόβους τους . Η επιστημονική εξήγηση του συμβάντος με τρόπο που μπορούν να κατανοήσουν ανάλογα με την ηλικία τους, η αντικατάσταση των πιθανών εσφαλμένων αντιλήψεών τους σχετικά με τον σεισμό με τις ορθές και στα πλαίσια του πραγματικού αντιλήψεις θα βοηθήσουν σημαντικά τα παιδιά.
Τα προβλήματα στον διανοητικό τομέα που προαναφέρθηκαν μπορεί να επιμένουν και δημιουργούν δυσκολίες στην μαθησιακή επίδοση των μαθητών. Γονείς κι εκπαιδευτικοί δείξτε κατανόηση, καθώς η μάθηση είναι συναισθηματική διαδικασία και ο αναστατωμένος μαθητής είναι λογικό να μην μπορεί να αποδώσει.
Αν το παιδί παρουσιάζει πολλά ή μεγάλης έντασης συμπτώματα ή αυτά επιμένουν χρονικά παρά τις προσπάθειές σας θα πρέπει να δοθεί ψυχολογική υποστήριξη από ειδικό στο παιδί.
Με εκτίμηση
Καστόρη Μαρία
Ψυχολόγος
* Το άρθρο είναι βασισμένο στο άρθρο της Δρ. Λίζας Βάρβογλη, Ψυχολόγου-Συγγραφέα, «Σεισμοί: Οι ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά».
Σας ενημερώνουμε ότι τις μέρες που τα σχολεία θα είναι κλειστά λόγω σεισμού ή λοκ ντάουν – covid-19, οι εγγραφές των μαθητών της Α΄ Τάξης θα διενεργούνται καθημερινά (στο ισόγειο ή στον α΄ όροφο) από 11:00 π.μ έως 13:00 μ.μ από τις Δ/ντριες των 19ου και 24ου Δημ. Σχ. Λάρισας ασχέτως σε ποιο από τα δύο σχολεία θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες. Για τις μέρες που τα σχολεία θα είναι ανοιχτά οι εγγραφές θα γίνονται με τον ίδιο τρόπο από 08:30 έως 09:30 και από 12:00 έως 13:00. Δε χρειάζεται ραντεβού.
Τα δικαιολογητικά μπορείτε να τα εκτυπώσετε από την προηγούμενη ανάρτηση της ιστοσελίδας μας ή να τα παραλάβετε από το σχολείο μας.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα συστεγαζόμενα 19ο και 24ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ γίνονται από κοινού σύμφωνα με την παρ. 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ασχέτως σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν) και θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με Αρ. Πρωτ. Φ6/22511/Δ1/25-02-2021 από 01-03-2021 έως 20-03-2021. (Στην Α ´ τάξη θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2015 έως και 31-12-2015.)
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Α. Υποβάλλονται κατά την εγγραφή:
- Αίτηση-Υπεύθυνη ∆ήλωση. Θα την πάρετε από το Σχολείο και θα συμπληρώσετε τα απαραίτητα στοιχεία ή μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ.
- Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό. (ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)
- Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή. (Λογαριασμός ΔΕΗ, ΔΕΥΑΛ, κλπ)
Β. Υποβάλλεται εντός της προθεσμίας:
- Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.). Το διαθέτει η Σχολική Μονάδα ή μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.
Γ. Απαιτείται για την εγγραφή:
- Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Σας ενημερώνουμε ότι για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘ. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).
∆. Πρόσθετα δικαιολογητικά κατά περίπτωση:
- Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση
- Εάν το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες, διάγνωση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή Αναγνωρισμένο ∆ημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο
- ∆ικαστική Απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης)
Οι αλλοδαποί μαθητές εγγράφονται στην Α' τάξη προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που αναφέρονται παραπάνω καθώς και πιστοποιητικό γέννησης ή αντίγραφο διαβατηρίου επίσημα μεταφρασμένα χωρίς τη δέσμευση της ημερομηνίας έκδοσης
Οι μαθητές/τριες της Α ´ τάξης μπορούν να εγγράφονται στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα μετά από σχετική αίτηση - δήλωση των γονέων/κηδεμόνων καθώς και στο τμήμα πρωινής ζώνης (7:00-8:00). Τη σχετική Αίτηση - Δήλωση μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ.
Παρακαλείσθε για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού να προσέρχεστε με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκα - γάντια).
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με το 19ο Δ. Σχ. στο τηλ. 2410 234862 και με το 24ο Δ.Σχ, στο τηλ. 2410 237877
ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΘΑ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ 08:30 έως 09:30 ΚΑΙ 12:00 έως 13:00.
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ